måndag 5 maj 2014

Lite snack och mycket verkstad!

Här på bloggen är det tyst, men arbetet med kursen rullar på. Tar mig sakta men säkert igenom "The New Digital Storytelling", men föredrar att göra det analogt snarare än digitalt! Jag har gett upp tanken på att lyckas läsa effektivt i e-boken!! (gillar verkligen inte att läsa på skärm, och när det går tungt är det väldigt lätt att distraheras av Internet) Istället har jag mer eller mindre bosatt mig på biblioteket här i Umeå under helgen och hela eftermiddagen idag har jag betat av 9 av 15 kapitel! Tjoho!!! Pennan har glött och i blocket är det fullt av anteckningar och början på tankar! Hela dagen imorgon ska ägnas åt den här kursen, och jag har goda förhoppningar på att ta mig igenom resten av boken och börja spruta ur mig alla de tankar som snurrar i huvudet!

Har lånat hem den andra kursboken på svenska, och den verkar ruskigt intressant, men ska försöka spara den som ett slags pris för att ha klarat av den mer tunglästa boken!!

Denna synen börjar bli en vana för mig nu efter dom tre senaste dagarnas intensiva läsning!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar